Media

Mňága alá Prago Union

O remixu, coveru nebo zkrátka zpracování skladby od party Mňága a Žďorp na jejich remixovou desku alá Prago Union už jsme si tu psali veškerou omáčku. Jmenuje se to „Některé otázky“ a knedlíky s masem jsou zde:

Co vy na to?

V neděli od 14:30 Radimo na Rádiu Česko

Nedělní odpoledne můžete místo chvilky poezie věnovat chvilce u rádia. Pokud vás teda zajímá, co je nového u Prago Union a komentáře alá Radimo na různá témata od Brit Awards, přes jeho pobyt v Londýně až po současnou britskou hitparádu, stačí si naladit Český Rozhlas Česko, pořad Týden v muzice s Petrem Meškánem. Jestli nemáte doma rádio, můžeš pustit přes komp ZDE:

Moudra o Chaozzu na Topzine.cz

Zhruba před čtrnácti dny se na webu Topzine.cz objevil článek od Kristýny Horové s nadpisem: „Chaozz. Zavzpomínejte na kapelu, která definovala český hip hop“. Jeden by možná čekal něco uslzeného. „Někdo ze členů zemřel, vzpomeňme na jeho odkaz.“ Případně situaci „hip hop ovládl domácí hudební scénu, připomeňme si někoho, kdo stál na začátku u toho“. Nebo minimálně snad alibi v podobě nějakého jubilea kapely Chaozz. Ne, nekoná se ani záminka ve formě výročí. Koná se jen neobratné, lehce jalové shrnutí kariéry jedné skupiny, jenž tu pomohla zpopularizovat hip hop, s několika celkem zásadními chybami. Ono když někdo jen na třech řádkách svého úvodníku použije termíny jako „Když se řekne český hip hop“, „partička“ a „provařila“, je to dost, aby bylo jasno, že zasvěcená hloubková sonda do historie od někoho, kdo vyprávění zažil na vlastní kůži, nás dneska vážně nečeká.
Nová fakta nebo zajímavý postřeh tu najdete asi jen pokud jste žili posledních 16 let pod kamenem a o Chaozz jste dosud neslyšeli ani jednou, ale posuďte sami, článek najdete ZDE:

De ja vu alá Anděl

Bonus, Hugo Toxxx a Prago Union je trojice nominovaných na nejprestižnější domácí hudební cenu Anděl v kategorii Hip Hop za rok 2011.
Zní vám to povědomě? Tyhle nominace už jste četli? To už tu jednou bylo? Starej článek s novým datumem, napsanej do foroty jako nekrolog za prezidenta? Ne, o nic podobného nejde. I když je pravda, že loni to s nominacemi na Anděla v kategorii hip hop vypadalo velmi podobně. Byl tam Bonus s deskou Konec civilizace a byli tam Prago Union s deskou Dezorient Express. Kato si s jointem za uchem nakonec zmenšeninu trofeje jako vítěz odnesl domů.
Nominace letošní byli ohlášeny ve středu 15.2. na tiskové konferenci v pražském Bontonlandu a jsou to tedy desky Náměstí míru od Bonuse (Starcastic), Legální drogy / Ilegální kecy od Hugo Toxxxe (Hypno808) a V barvách od Prago Union (Strojovna / EMI).
Pokud jde o systém, kterým se „vyrábí“ nominace – vznikají jako výslednice názorů odborné poroty (cca 20 kusů člověka) ve dvou kolech. V prvním kole každý porotce pošle svůj tip na jednu desku, vydanou (ať už ve formě fyzického nosiče nebo elektronicky) v daném období (tedy rok 2011) v daném žánru (tedy hip hop), kde nadpoloviční většinu kapely tvoří češi. 3 desky, pro které hlasuje nejvíce porotců se dostanou do užší nominace, ze které vzejde vítěz a nový majitel sošky Anděla.
Kdo to nakonec bude, to se dozvíme na večeru vyhlašování žánrových cen Anděl, které proběhne v pátek 2. Března v pražském Paláci Akropolis. Celé mecheche bude natáčet Česká Televize, která ho odvysílá v rámci pořadu Musicblok. Další info přímo na stránkách Hudebních Cen Anděl ZDE:

Kato vyvolával na Flédě duchy smyčcového kvarteta – report na Superbeat.cz

První pocity se asi nejvíc počítaj. Soude podle prvních pocitů kapely, když slezla na Flédě z pódia se to v pátek v Brně asi povedlo, když Radimo povídá: „Tohle byl dost možná nejlepší koncert, co jsme s kapelou odehráli.“ Nejlepší je vždy ten příští, nicméně Fléda se prostě kolosálně vydařila.
V několikasethlavém publiku byl i Ann Drew – redaktor webu Superbeat.cz a jak se zdá z jeho reportu, líbila se ta kombinace Kato a Maro + kapela + smyčce i jemu: „Přestože by tato spolupráce ještě potřebovala vychytat poslední mouchy, určitě u ní neplatí rčení, že méně je někdy více. Protože livě a Smyčce posouvají klasický hip hop do úplně jiného hudebního časoprostoru.“
Celý tenhle duchařský report si pak můžete přečíst přímo ZDE:

Zpět

« Newer Posts

Older Posts »