Media
6. nejlepší LP roku 2013 dle Pedal Blogu je Vážná Hudba
CD Vážná hudba od Prago Union v průletu rekapitulacemi nejlepších desek roku 2013 stoupá až do blogosféry. Podle Pedal Blogu loni vyšlo 5 ještě lepších desek, ale i 6. místo je fajn, ne? „Vážná hudba“ je mj. o umu reflektovat společenskou situaci. O umění zakotvit svou tvorbu v čase tady a teď. Tohle album je zkrátka výborně dramaturgicky vystavenou kronikou doby.“
Díky, celou desítku toho nejlepšího dle Petra Balady najdete ZDE:
Vážná hudba mezi deseti nejlepšími tuzemskými alby roku 2013 podle Tyden.cz
Nejlepší tuzemské desky bez ohledu na žánr, škatulku, pohlaví, barvu pleti či sexuální orientaci dal se svým vkusem dokupy i Antonín Kocábek na serveru Tyden.cz. Těch vybraných je dohromady 10 a hned 2 z nich jsou hip hop. Na třetí místě číhají WWW a žihadlo jejich desky Atomová včela. Prago Union s albem Vážná hudba pak hlídaj flek číslo 6 a fasují pochvalný komentář jako bonus: „Básníků v hudbě, jako je Adam Svatoš alias Kato, u nás nemáme tolik, aby bylo možné je s klidným svědomím přehlížet. I na letošním albu jde o tak silnou textovou výpověď a výron nápadů, že je jasné, že pramen inspirace zatím nevysychá. A ve spojení s živočišnou koncertní kapelou se tu překračují i hranice hip hopové scény, známé svými omezenými hranicemi – což je další věc, kterou Prago Union bodují.“
Díky. Celý žebříček můžete vyšplhat ZDE:
Vážná Hudba mezi nejlepšími deskami roku 2013 dle redakce KidsAndHeroes.com
O svoje tipy na nejlepší desky roku 2013 se podělila i redakce magazínu KidsAndHeroes.com. Tedy magazínu, který: „denně přináší novinky ze světa punkrocku, oi!, hardcore, rock’n’rollu, psychobilly, ska, crustu… a dalších podobných žánrů.“ Proč vám o tom říkáme? Protože těch redaktorů je celkem 12 a hned 3 z nich dali mezi 3 nejlepší desky roku 2013 i Prago Union a CD Vážná Hudba. Díky.
Komplet článek najdete ZDE:
Prago Union nemají na naší scéně konkurenci – recenze CD Vážná Hudba na Rockmag.cz
Už od vydání CD Dezorient Express se zdá, že kdyby Prago chtěli rozesílat se svým CD do médií návod jak psát recenzí, začínal by takový manuál hláškou „hiphopu se u nás sice obvykle vůbec nevěnujeme, ale…“ Přesně jak se těžiště posluchačů Pragofky z hiphopových ortodoxů chca nechca přesouvá do méně identifikovatelných a pastmi škatulek zamořených území.
Máme tu pro vás další příklad / důkaz. Na RockMag.cz vyšla na Silvera recenze CD Vážná Hudba a začíná jak? „Rapu se u nás skoro vůbec nevěnujeme, ale v případě Prago Union stojí za to udělat výjimku.“ A i když na konci ani začátku textu nestojí číslo, které by lenochům ušetřilo utrpení přelouskání těch pár řádků, a zhodnotilo rok práce jedinou cifrou, člověk nemusí být Colombo, aby mu došlo, že autorovi recenze jménem Šrája se CD líbí. „Celý úspěch Prago Union stojí pouze a jenom na Katovi a ani na Vážné hudbě tomu není jinak. Kato sype z rukávu nekonečně mnoho metafor a dvojsmyslů a činí tak s kadencí kulometu, takže posluchač musí být při pozorný a ani tak jeden poslech na odhalení textových krás desky rozhodně nestačí.“
A krom délky si vlastně nestěžuje na nic. Pokud to ale má být tak, jak píše: „Problémem desky je ale její délka. Vážná hudba má 21 stop a její poslech zabere chvilku přes hodinu a to je prostě moc. Obzvláště v dnešní době, kdy jsou posluchači zvyklí pouze na singly, maximálně EPčka.“, pak nám asi nezbývá, než doufat ve staromódní posluchače, kteří jsou tak mimo, že ještě poslouchají i celá alba :)
Celou zajímavou recenzi s názorem najdete ZDE:
Vážná hudba mezi 14-ti nejlepšími deskami roku 2013 podle Českého Rozhlasu Pardubice
Český Rozhlas Pardubice se rozhodl udělat svůj žebříček nejlepších desek za právě končící rok 2013. Asi pro složitě uchopitelný smysl pro humor, co není vtipný v prvním ani žádném dalším plánu, titulek sice hlásá „nejlepší desky roku 2014“. Až tak vizionářský pohled do křišťálové koule a pořadí desek, co ještě nevyšli a nikdo je tudíž ještě neslyšel, to ale samozřejmě není.
V druhém dílu výčtu těch 14-ti statečných najdete i Prago Union a desku Vážná hudba. Super, je to čest, díky všem, čest. Chtělo by se zvolat na první dobrou. Na druhou horší ale vlastně těžko říct, jestli Tomáš Klement, který je pod článkem podepsaný, desku slyšel. Nebo jestli vycházel z recenzí a k zařazení nových Prago došel nějakou jinou než metodou vlastního poslechu a vyhodnocení následných dojmů. Prazvláštní galamatyáš z termínů jako „nadžánrovost“, „sdělné texty“, „ztotožnění“, „širší než hophopové publikum“ a „grafomanie“, „neuposlouchatelná stopáž“, „opakování témat a vykrádání sebe sama“… Nechává v čtenáři dojem, že autor desku buď nedoposlouchal nebo mu její poslech nedělal úplně dobře po těle. Může klidně bejt, ale jak se pak tedy do podobného žebříčku dostala? To je záhada Vršovického trojúhelníku.
Ostatně posuďte sami, článek najdete přímo ZDE: