News

Všude dobře, doma… (Pražský Majáles, Letňany 30.4.)

Matka Praha vítá své ztracené synky z Pragofky. Madžáles Praha je tu, u ííí.
No, Stromovka byla jako místo konání naprosto skvělá, bude to chtít koňskou dávku diplomacie, aby to mohl jeden říci i o areálu v Letňanech. Ale třeba se bojíme zbytečně. Tak hurá nahoru.
U vjezdu do areálu nás vítá zadní vjezd. Bez prdele. Prdel. Famózní. No, to to pěkně začíná. Ještě nám ani nestihnul popátý dohrát Schoolboy Q a padáme zpět na místní šotolinu. Fasujem pásky. O 10 metrů dále nám u závory pípaj čipy. Jeden nejde, je zlomenej. „Jestli můžete, zacouvejte si zpátky, ať vám ho vymění.“ „Zlomenej, jasně, támhle je stánek, tam si ho dojděte za 50 Kč vyměnit…“ „Jak vyměnit, před minutou jsi nám ho dal a už zlomenej byl, jestli ho bude někdo měnit budeš to ty. My tu hrajem, platit za vstup do areálu určitě nebudeme nic.“ Začalo to výborně, jsme jen trochu v šoku. A že se ten zlomenej vrátil zpět do magického pytlíčku a ruka losujícího pracovníka ho vylovila o hodinu později zase, když dorazil za zbytkem party i DJ Maro, to už jsem vám říkal? Občas se ta smůla lepí na leccos.
Areál je dlouhatanánská nudle. Všechny stage vedle sebe. Žádnej soundclash, skvělý. No, nic moc dalšího, o čem by se dalo říct skvělý už mě ale ve spojitosti s areálem nenapadá. Jeden si tu připadá jak na nějakém bizarním srazu cirkusů na LSD. Všechno tu hraje a vydává tóny, hýří barvy, balonky, rachejtle, kejkle. Hm. 21. století s čipovým handstripem, 80. léta s všudypřítomnou frontou a 90. léta s přetíženou absolutně nefunkční sítí. Aspoň, že nediskriminuje a briketa nefachá nikomu bez ohledu na vyznání, pohlaví, orientaci nejen sexuální či operátora.
Vedro, prach, nervy tečou. Jak se ale připozdívá, vše se přeci jen v lepší obrací. Areál se nafukuje náporem lidí. Teplota ovzduší klesá. Nálada stoupá. Střecha Karosy ŠL11, co znamená Red Bull Tour Bus svět vibruje vibrací pozitivní. Parta se kosí na poladěném interiéru. Le Dženda si zkouší svůj vysněný posed autobusáka „dejte mi šalpáku a pohnu zemí“. Když jdou na pozici Prago Union + Champion Sound, mají před sebou velmi důstojně obří kulisu vděčného publika. Tomu servírují svojí klasiku jak UHO.
Nakonec je to vlastně skvělej mejdan. Jen kdyby ubylo trochu toho cirkusového blikání a místo honbou za větším a větším se zkoušelo hledat hranice na frontě „lepší a lepší“, bylo by to opravdu lepší. Zlatá Stromovka.
Tak za tejden Brůno. Těšíme se převelice, loni to byla ultrapřemocněná diktáž. Zdar a hoď bulvu na foto alá @Pernikphoto.
Pozdravy a díky klasicky celý Tour Bus crewJedi, Eva, Patrik, … Dík.

Jsem hlásnej trouba – rozhovor s Katem v magazínu Legalizace

2014_0430_magazinlegalizace_rozhovor_kato

Že právě vychází nové číslo časopisu Legalizace asi buď a) víte, pokud vás to zajímá, b) nevíte, protože vás to ani nezajímá. A proč by vás to mohlo zajímat, i kdyby bylo Bé správně? Protože z titulní stránky časopisu Legalizace číslo 23 na nás kouká Kato. A proč to? Protože tam je s ním rozhovor. No a až bude nějaký rozhovor začínat jinak, než vtažením do děje, zpožděný o x časových jednotek, o které dorazil maestro pozdě, vyvěste za něj prápory.
Úvodník je ale asi tak to poslední, co je na tomhle rozhovoru stejný, jako na většině těch, co už jste četli jinde. Dýchne z něj na vás trocha člověčiny. Velice otevřené všeobjímající neformální povídání Filip Menzel vs Adam Svatošski o úplně ale úplně všem. To jste ještě nečetli a spoustu věcí určitě ani netušili. Včetně dedikace desky Rigor Mortiz. Výsledek seženeš v každé dobré trafice.

Nejvychytanější program pražského Majálesu nabídl Red Bull Tourbus – report na Musicserver.cz

2014_0502_musicservercz_majales_praha
Novej Red Bull Tourbus Karosa ŠL11 a hlavně program, co se v rámci pražského Majálesu odehrával na stagi na jeho střeše, kde poctivě reprezentovala jak Pragofka, tak Champion Sound se líbil i Tereze Vavrouškové, která se na Musicserveru.cz nechala mimo jiné slyšet, že: „Nejvychytanější program nabídla již tradičně stage Red Bull Tourbus, kde mohli návštěvníci slyšet špičkové interprety z řad hip hopu a r’n’b jako Madame Pepper, Mydy Rabycad, PSH, H16 nebo Prago Union.“
Celý report je k přečtení a prohlídnutí TADY:

Možná nejlepší koncerty pražského Majálesu zněly ze střechy Red Bull Tour Busu – iDNES.cz

2014_0501_idnescz_majales
Honza Vedral na iDNES.cz až nečekaně zcenil produkci, která na pražském Majálesu hřímala ze střechy Red Bull Tour Busu, sleduj:
„Na Majálesu bylo k vidění téměř vše podstatné, co z českých kapel nabídne nadcházející festivalová sezóna. Dobře se na něm ukázalo i to, že velká pódia a speciální efekty nemusí vždy znamenat všechno. Možná ty nejlepší koncerty totiž nakonec zněly nečekaně ze střechy Red Bull Tour Busu, kde s živými muzikanty předvedli skvělou show s výborným soundem třeba hiphopoví Peneři Strýčka Homeboye nebo Prago Union.“
Celý report najdeš ZDE:

No tak se přestaň tvářit jako tvá řiť – recenze CD Vážná hudba na The-Aardvark.cz

2014_0502_the-aardvarkcz_recenze_vazna_hudba
Jan Longgger Dlouhý na webu The-Aardvark.cz je dalším, kdo se pustil do recenze 4. řadové desky Prago UnionVážná hudba. Další je i v dalším ohledu. Těch pár odstavců totiž využil nejen jako prostor, kde se dozvíme něco o desce, ale i autorovi samém a jeho vztahu ke kapele, o níž píše. Prago Union fungují dlouho, autor je stejně dlouho vede v patrnosti a svůj vztah ke kapele, jenž procházel určitým vývojem, tu poctivě mapuje, aby nám sdělil kudy všudy tento vztah prošel.
Pro někoho je cíl možná cesta, pro někoho je cíl místo, kam ta cesta vede. A jak se zdá, Prago s Jan Longggerem Dlouhým se v cíli objímají. Beze slov, přesto v souznění. Jak jinak si vysvětlovat závěr celé zajímavé recenze?: „Je to unikátní poeta, za jehož textařský talent by se mnozí tuzemští „umělci“ servali. Navíc nám všem dokázal, že prvotní je nahrát desku, která je hlavně k poslechu a až v druhém sledu k tanci. To stále ještě mnohé celebrity nepochopily.“
V původním znění bez titulků ji najdete přímo ZDE:

« Newer Posts

Older Posts »